söndag 22 maj 2011

Vad är det som händer ?

Måste erkänna att man blir rätt orolig när en snubbe säger att jorden ska gå under, även om chansen kanske inte är så stor. Fast det vet man ju aldrig. Jag var verkligen skit rädd igår kväll när jag läste att det tydligen skulle ske på natten istället. När klockan hade passerat tolv då kunde jag återigen känna mig rätt lugn.
När jag vaknar på morgonen och läser nyheterna så har det skett ett vulkanutbrott i Island .. Vart det inte lite märkligt att det skedde just då ? Just som han gubben har sagt att jorden ska gå under. Även om man hade förutspått detta innan, att vulkanen skulle få utbrott. Sen ser jag även en annan artikel som löd " Jordens hot". Vad nu ? Gick in och läste och tydligen är det en massa "smuts" som flyger omkring atmosfären. Det KAN komma något på vår jord, men eftersom det mesta brinner upp när dom passerar atmosfären så kommer det typ bara som "damm".

Det känns liksom som att bara händer mer och mer saker hela tiden. Eller har det alltid varit såna här saker bara det att jag som nu är vuxen börjar bli mer medveten om saker och ting ? För när man var liten tänkte man aldrig på att jorden skulle gå under eller att andra saker skulle hända med vår värld. Fy vad allt var mycket bättre då! Sånt här gör ju människor oroliga, i alla fall mig.

Hur tänker ni om detta ?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar