onsdag 21 april 2010

Pisk på rumpan!

Ni vet väl föräldrar där ute att pisk på rumpan, eller slag över huvud taget är OLAGLIGT! Så om ni någonsin har piskat eller slagit ditt barn så har du gjort något olagligt som du till och med kan få fängelse för. Om inget annat, sätta ett ärr på ditt barn för livet. Hur kul tror du att det är för barnet att säga senare i livet att "jag fick pisk på rumpan utav min mamma/pappa när jag gjorde något fel" . Jäkligt pinsamt för den förälden i så fall! Och helt ärligt.. Vad tror ni att barn lär sig av när den får pisk på rumpan och ont ? Tror ni verkligen att dom lär sig att dom har gjort fel ? Nej.. då har ni FEL.. SÅ FEL! Tvärtom, barnet lär sig inget av det alls. Utan tror istället att det är okey att slåss, att det är så man gör om någon gör fel. 

Har du som liten fått smisk på rumpan eller nån annan stans? Gör du det som föräldrer till ditt barn? Nu fattar jag ju att man kanske inte vill tala om det.. Men man kan ju alltid vara anonym
Om man nu gör det så tycker jag att man borde söka hjälp..Får då har man tydligen inte någon tålamod, och vett. Det är ditt barn du skadar!! Tänk på det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar